het begin van de derde week - Reisverslag uit Alpenrod, Duitsland van bas kimenai - WaarBenJij.nu het begin van de derde week - Reisverslag uit Alpenrod, Duitsland van bas kimenai - WaarBenJij.nu

het begin van de derde week

Door: Bas Kimenai

Blijf op de hoogte en volg bas

14 September 2017 | Duitsland, Alpenrod

Week 3 is weer op de helft, we hebben weer veel gedaan. Maandag hebben we vooral alle dagelijkse werkzaamheden gedaan. Dinsdag zijn we weer verder gegaan met het uitgraven voor de nieuwe melkstal, dit was nog een hele klus. We waren rond half 8 klaar met het uitgraven, daarna heb ik nog een wagen hooi gelost met de shovel en alles geveegt. Woensdag kwam de veearts weer, we hadden weer 132 koeien voor de drachtcontrole en de verse koeien controle. Alle dieren moesten ook BVD geënt worden en er moest bij alle dieren boven de 24 maanden bloed getapt worden voor een IBR onderzoek, hier zijn we tot 9 uur mee bezig geweest. Toen we terug kwamen heb ik nog een wagen stro gelost. Dit was het begin van de derde week weer, op naar de tweede helft van week 3.