de eerste week - Reisverslag uit Alpenrod, Duitsland van bas kimenai - WaarBenJij.nu de eerste week - Reisverslag uit Alpenrod, Duitsland van bas kimenai - WaarBenJij.nu

de eerste week

Door: Bas Kimenai

Blijf op de hoogte en volg bas

04 September 2017 | Duitsland, Alpenrod

De eerste week van mijn buitenlandse stage is weer voorbij. De afgelopen week heb ik vooral meegekeken met alles, maar ook al best veel klusjes zelf gedaan. We hebben veel vee overgereden waardoor ik ook de andere locaties van het bedrijf heb gezien. Maandag en dinsdag heb ik vooral meegekeken, ook heb ik al een wagen voer geladen en gelost. Woensdag kwam de dierenarts, hierbij heb ik geholpen met de drachtcontrole en de controle van de verse koeien. Donderdag heb ik geholpen met de dagelijkse werkzaamheden en vrijdag heb ik samen met een andere medewerker kalfjes weggebracht naar een andere locatie van het bedrijf, hier zouden we eigenlijk ook kalfjes moeten gaan onthoornen, maar het onthoorn-apparaat was kapot. Zaterdag en zondag heb ik de melkkoeien en de droge koeien zelfstandig gevoerd, dit zijn 5 verschillende mengwagens. De eerste week is goed verlopen, ik ben benieuwd wat ik volgende week mag gaan doen.